Regulácia rýchlosti odvesov na spádovisku bola pred modernizáciou vykonávaná pružinovohydraulickými koľajovými brzdami typu PHB 04– RO, ktoré boli zabudované v roku 2002. Všetky koľajové brzdy boli pracovne vyťažené takmer na 100 % bez potrebnej rezervy na pokrytie všetkých prevádzkových stavov. Z tohto dôvodu sa pristúpilo k modernizácii spádoviska s cieľom zvýšiť kapacitu a bezpečnosť prevádzky.
Modernizované technické vybavenie spádoviska je tvorené úzko spolupracujúcimi zariadeniami, ktoré umožňujú pre jazdu odvesov na určené smerové koľaje ústredné ovládanie výmen a reguláciu ich rýchlosti jazdy, t. j. automatizujú spomenuté procesy vo väzbe na prenos informácii medzi zariadením spádoviska a informačným systémom Miestna práca s vozňom (IS MIP). IS MIP umožňuje evidenciu úkonov, ktoré sa týkajú procesu vlakotvorby s miestnou prácou v ŽST, ako sú kontrola po príchode vlaku, vytvorenie číselnej triedenky a rozradenie vozňov. Modernizáciou technológie stanice došlo k úspore zamestnancov posunu v pracovnej zmene a bola zminimalizovaná nebezpečná práca posunovačov. Zároveň sa znížilo riziko poškodenia vozňov alebo nákladu pri rozpúšťaní a bola zvýšená kapacita spádoviska.
Celková hodnota projektu je viac ako 12 mil EUR. Na realizácii sa podieľa viacero spoločností, medzi ktorými sú spoločnosti První Signální, AŽD, Spojstav, Betamat a TSS Grade.
Ferona
Národná dialničná spoločnosť
VÚJE
PSA groupe
Mesto Senica
Vodotika
Slovnaft
ŽSR
DANUCEM
KONTAKT